SEO

Search Engine Optimalization wordt vaak afgekort naar SEO. Het optimaliseren van websites om gevonden te worden in zoekmachines als Google, is aan de orde van de dag. Bedrijven, webwinkels en steeds meer hobbyisten maken hun websites op naar de smaak van zoekmachines. Want hoe hoger een website in de zoeklijsten komt te staan, hoe meer bezoeken een website zal genereren.

Google
Zoekmachine Google is publiekslieveling nummer 1. De meeste mensen, ook internationaal gezien, maken gebruik van Google. Om succes te hebben in Google zul je je dus moeten schikken naar de robots die Google langs de websites zoekt. Hoe meer je je aan deze factoren houdt, hoe groter de kans dat je website goed geïndexeerd wordt.

Effectieve linkbuilding
Hoe meer links je hebt naar je website, hoe populairder je bent. Het is dus van belang om effectief aan linkbuilding te doen. Dat kan op verschillende manieren. Je kunt webeigenaren benaderen om een link te plaatsen, maar ook je website aanmelden bij directories of unieke content schrijven op andere websites.

Belangrijk
Het belang van je website wordt door Google uitgedrukt in PageRank. Dit heeft Google zelf ontwikkeld en is niet van groot belang bij andere zoekmachines. De PageRank loopt van 0 tot 10, waarbij 10 het hoogst is. Factoren die een rol spelen bij het toenemen van de PageRank zijn, wederom, de backlinks. Maar ook de leeftijd van je website en de intensiviteit waarmee nieuwe berichten worden geplaatst, spelen een rol.

Professionals
Je kunt ervoor kiezen om zelf met de SEO van je website aan de slag te gaan. Dat is vaak een heel gevecht, zeker wanneer je er weinig kaas van hebt gegeten. Als je geen zin hebt om zelf te ploeteren, kun je professionals inschakelen. Op het internet kun je ze eenvoudig vinden.